Google Ads Gniezno
Gniezno to mały, ale prężnie rozwijający się ośrodek miejski, który przyciąga do siebie również turystów, dzięki wspaniałej historii i potężnej katedrze. Prowadzenie biznesu w Gnieźnie, podobnie zresztą jak w większość miejsc w kraju, wymaga jednak docierania do klientów. Jak to zrobić możliwie efektywnie? Odpowiedzią jest Google Ads, które jest najchętniej wybieranym narzędziem do marketingu internetowego przez przedsiębiorców z Gniezna, Polski, jak i całego świata. Sprawdźmy, dlaczego tak się dzieje!
Zalety narzędzia Google Ads
- Targetowanie - docierasz do odpowiednich osób, bowiem możesz je sprecyzować po wieku, płci czy zainteresowaniach. Odbiorcy reklam będą zatem możliwie dobrze spasowani z Twoimi klientami, o których przecież wiesz dużo. Im lepiej targetowana reklama, tym z reguły efektywniejsza.
- Wiele typów reklam - Twoje reklamy możesz wyświetlać w wyszukiwarce Google za pośrednictwem linków sponsorowanych nad wynikami organicznymi. Możesz też tworzyć angażujące reklamy wideo, świadomościowe kampanie banerowe czy reklamy produktowe, które są bardzo skuteczne, by generować sprzedaż w sklepie internetowym. Na koniec możesz też utworzyć remarketing, który dociera do osób, które już odwiedziły Twoją witrynę, ale np. nie dokończyły zakupów.
- Mierzalność - Dzięki Google Ads dobrze wiesz ile kosztuje Cię średnio pozyskanie klienta, jaki klik był najdroższy, a jaki najtańszy i które grupy odbiorców są dla Ciebie najcenniejsze i np. w jakich godzinach zazwyczaj dokonują zakupów. To wszystko bezcenne dane biznesowe, które trudno sobie wyobrazić do odgadnięcia bez wsparcia analizy Google Ads.
- Dla dużych i małych - W Google Ads możesz inwestować dowolne kwoty - zarówno kilkaset złotych miesięcznie, jak i miliony złotych rocznie. Oczywiście każdy biznes ma coś takiego jak "optymalny budżet reklamowy". Zbyt niska kwota może oznaczać, że nie wygenerujesz dostatecznie dużego ruchu, a zbyt duża może zacząć pozyskiwać odbiorców z grup gorzej targetowanych i przez to drożej.
Czy lokalizacja ma znaczenie?
Ustawienie lokalizacji wyświetlania reklam ma kapitalne znaczenie dla kosztów i skuteczności Twojej kampanii. Jeżeli np. jesteś firmą usługową działającą tylko na terenie Gniezna i okolic, bez sensu będzie reklamowanie się na całe województwo wielkopolskie czy całą Polskę. Wtedy też będą Cię interesowały frazy lokalne wzbogacone o słowo "Gniezno" - np. hydraulik czy stolarz Gniezno. Google Ads pozwala dokładnie zawęzić lokalizację wyświetlania i docierać do osób mieszkających w Gnieźnie na stałe, jak i np. będących w nim przelotem.
Ile to kosztuje?
Inwestycja finansowa w reklamy Google Ads jest zależna od wielu zmiennych. Spośród wielu, najważniejsze czynniki wpływające na koszty to lokalizacja wyświetlania, konkurencja, użyte frazy kluczowe, a także kreacja i teksty wykorzystywane w reklamie oraz stosowanie w nich wszelkich dostępnych usprawnień. Nawet wynik jakości Twojej strony internetowej ma znaczenie. Można jednak przyjąć, że mała firma usługowa z Gniezna może z powodzeniem reklamować się za około dwa tysiące złotych, natomiast duży sklep internetowy może inwestować nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych i docierać do klientów z całego kraju.