Google Ads Katowice
Katowice to niezwykle wymagający rynek dla każdego biznesu. Konkurujesz z firmami z całej aglomeracji, a duże grono odbiorców oznacza też dużą liczbę konkurentów. W takich miastach jak Katowice, niezwykle ważne jest umiejętne targetowanie reklam, określanie obszarów, w których mają się wyświetlać oraz opcja dogłębnej analityki prowadzonych działań, by je optymalizować. Inaczej - konkurenci, którzy z pewnością to robią - na pewno Cię wyprzedzą i będą skuteczniej wyświetlać swoje komunikaty do potencjalnych odbiorców. Nie stać Cię na to!
Zalety Google Ads
Google Ads to w ostatnich latach najchętniej wykorzystywanie narzędzie do marketingu internetowego i to nie tylko w Katowicach, ale i na całym świecie. Dzieje się tak za sprawą kilku podstawowych zalet.
Pierwszą z nich jest docieranie do doskonale stargetowanych użytkowników. Określasz ich wiek, płeć, jak i dane o zachowaniach czy hobby i tym samym maksymalnie zbliżasz do profilu idealnego klienta i zwiększasz prawdopodobieństwo dokonania zakupu Twoich produktów lub usług. Z reguły, im lepiej określona grupa odbiorców, tym efektywniejsza kosztowo reklama.
Kolejną zaletą Google Ads jest fakt doskonałej mierzalności działań. Wiesz dokładnie ile zainwestowałeś i ile przychodów przyniosły Ci reklamy. Masz wgląd w dane związane z szacowanym kosztem kliknięć w dane frazy kluczowe, jak i zyskujesz informacje o najlepszych grupach odbiorców. Możesz nieustannie optymalizować teksty czy formy reklam, by znaleźć te najskuteczniejsze. Mnogość danych sprawia, że nie znajdziesz w internecie lepszego narzędzia do poprawiania swoich aktywności reklamowych.
Twoje reklamy mogą pojawić się w wielu miejscach. Podstawowym miejscem jest wyszukiwarka Google, gdzie pokazujesz ofertę za pośrednictwem linków sponsorowanych wyświetlanych - z reguły - nad wynikami organicznymi. Oba typy wyników są do siebie podobne i naturalnie traktowane przez odbiorców. Możesz jednak skorzystać również z reklam banerowych lub reklam wideo na Youtube. Oba te formaty świetnie sprawdzą się do budowania szerokich zasięgów i świadomości marki wśród potencjalnych konsumentów. Ale to nie wszystko! Dla sklepów internetowych szczególnie skuteczną metodą reklamowania się są reklamy produktowe (te małe okienka ze zdjęciem produktu i ceną, które również wyświetlają się w wyszukiwarce Google na zapytania produktowe). Ostatecznie warto również rozważyć remarketing, który dotrze do osób, które już znają Twoją witrynę, ale jeszcze nie zdecydowały się na zakup.
Google Ads w Katowicach - samodzielnie czy z agencją?
Prowadzenie Google Ads samodzielnie wymaga dużego nakładu czasu na poznanie systemu, zaprojektowanie kampanii o prawidłowej architekturze i następnie jej optymalizowanie nawet w podstawowym zakresie, jak dostosowywanie stawek czy dodawania fraz kluczowych. Doświadczona agencja zaoszczędzi Ci ten czas, bowiem już wie jak to wszystko robić, jak i kiedy reagować na zmiany oraz - i to kluczowe - oszczędzi Ci sporo pieniędzy, które potencjalnie można przepalić testując różne opcje oraz nie wprowadzając kluczowych zmian w trakcie trwania kampanii.
Czy Google Ads jest dla Ciebie?
Google nie limituje budżetów, które musisz zainwestować. Mała firma usługowa z Katowic może z powodzeniem inwestować np. dwa tysiące złotych i być równie zadowolona z efektów, jak ogólnokrajowy sklep internetowy inwestujący kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie. Wszystko zależy od celów biznesowych i tego, ile de facto chcesz przeznaczyć na pozyskiwanie klientów.